Založ si blog

Žijem v betónovej džungli…

…už skoro mesiac. Takmer všade, kam sa pozriem, je zastavana plocha. A keď náhodou niekde zazriem zeleň, obďaleč sa týči komín alebo podobná monštruózna vec. To sa ozval ten pesimista, čo sa do mňa nedávno nasťahoval.
Inak bývam v tom najkrajšom možnom mieste v strednej Európe. Aspoň to si namýšľam. Je tu všetko od kultúrno-spoločenského vyžitia až po krásne miesta plné zelene. Je tu strašne veľa pamiatok a veľa veeeeľa turistov. Ale tak kto si môže povedať, že sa ide z nudy prejsť na Karlov most, že?

Je to tak, bývam v Prahe. Už druhý rok. Totiž študujem tu. Veď prečo aj nie. Keby sa ma niekto pýtal prečo, tak odpoveď nepoznám. Neviem ako som sa sem dostala, neviem kde sa vzal ten impuls, to odhodlanie. Som tu a niekedy sa cítim strašne opustená. Nemám tu moje najsamplepšie kamošky pod šírim nebom, ktorým stačí len jeden pohľad na mňa a hneď vedia, odkiaľ vietor fúka. Nemám tu ani chlapa, lebo niečo proste nevydalo. A niekedy je to práve ten hnusný pesimista – volajme ho Zavulon – ktorý sa mi snaží vtĺcť do hlavy, že všetko je v prdeli, že nemám dôvod ráno vstať z postele, že nemám dôvod dokopať sa do školy, že nemám dôvod chodiť na nákup, že proste nemám dôvod. Zavulon je proste sviňa. Vie poriadne namotávať, a keď mu raz skočím na lep, tak to je depka ako vyšitá. A vtedy sa tu cítim ako v betónovej džungli.
Našťastie sú dni, kedy je svet gombička, kedy svieti slniečko, trávička je zelená a nebíčko modré. Vtedy sa dostáva k slovu šikanovaný optimista Anton. Vtedy sú aj húfy turistov dobré, zababušení cudzokrajní turisti sú k smiechu, nevadia narážky Nemcov, ktorí si myslia, že pojedli všetku múdrosť a krásu sveta. Vtedy je proste svet gombička. Ešte aj Orloj vyzerá normálne. 🙂

Svojím spôsobom je každé mesto betónovou džunglou. Dokonca aj v mojej rodnej vieske je to tak. Teraz sa konečne po rokoch odhodlali oživiť centrum a minúť čo-to z europokladnice. Samozrejme, vznikne nový komplex budov, s vysokým nájmom a malou návštevnosťou. Ale tak hlavne, že si primátor môže dovoliť vlastniť 2 skromnejšie domčeky na Floride…

V kľude by sa dalo povedať, že raz bude celý svet pokrytý betónom. To však samozrejme nie je pravda, lebo keď si raz zrušíme pľúca sveta tak potom to už bude trošku ťažšie žiť tu. No uvidíme ako sa bude vyvíjať situácia po 2012. =))

Život je príliš krátky na to, aby sme prišli o fantáziu

14.06.2016

Bez kráľovstiev, bez začiatkov, bez koncov, bez siedmich hôr, piesok sa neleje a voda sa nesype. Šijeme si príbehy horúcou ihlou. Píšeme ich vypísaným perom. Na riadky, ktorým vybledli linajky.

Ja som predsa dospelá, DOFRASA!

14.01.2015

Sedím za svojím starým písacím stolom vo svojej starej izbe. Z poličky sa na mňa spoza šlabikára usmieva moja mladšia štrbavá kópia, steny zdobia pohľadnice z parížskeho výletu, na skrini je prilepený Pikachu, posteľ je plná plyšákov.

A dobrý deň pán Drakula, nečakala som, že vás tu stretnem

15.10.2014

Moja drahá Mína, píšem Ti z ďalekých končín Transylvánie. Príroda je tu doslova úchvatná, ľudia sú srdeční. Nie je sa tu čoho báť. Všetky tie obavy Tvojho nastávajúceho nemusíš brať vážne. Rumunsko je síce trochu divoká krajina, ale prirovnala by som ju k neupravenému záhonu. Predsa len je tu veľa krásneho a oku lahodiaceho. Tunajší ľudia sú milí [...]

biden, netanjahu

Vyjadruje obavy z ofenzívy. Biden však potichu schválil Izraelu ďalšiu dodávku bômb a stíhačiek za miliardy

29.03.2024 22:41

Izraelská vláda sa k dodávke zbraní podľa WP odmietla vyjadriť.

rusko mobilizácia moskva polícia

FSB hlási zmarenie bombového útoku na juhu Ruska, zatkla troch mužov

29.03.2024 20:47

Tajná služba dodala, že zadržaným zabavila podomácky vyrobené výbušné zariadenie či chemikálie.

ivan korčok

Korčok: Členstvo v NATO je životný slovenský záujem

29.03.2024 19:55

Napísal, že si dodnes pamätá pocity, ktoré zažíval v roku 1997, keď Česko, Poľsko a Maďarsko dostali pozvánku do Aliancie.

Ivuš

Môj blogík, moje dieťatko, ktorému chcem dať rúčky, nôžky, prvé úsmevy a prvé slová nech môže veselo utekať po internetove. Naučím ho chodiť, ale naučím ho aj padať, pretože bez pádov a pár slzičiek by to nebolo ono.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 34415x
Priemerná čítanosť článkov: 2151x

Autor blogu

Odkazy