Založ si blog

A dobrý deň pán Drakula, nečakala som, že vás tu stretnem

Moja drahá Mína,

píšem Ti z ďalekých končín Transylvánie. Príroda je tu doslova úchvatná, ľudia sú srdeční. Nie je sa tu čoho báť. Všetky tie obavy Tvojho nastávajúceho nemusíš brať vážne. Rumunsko je síce trochu divoká krajina, ale prirovnala by som ju k neupravenému záhonu. Predsa len je tu veľa krásneho a oku lahodiaceho. Tunajší ľudia sú milí a pohostinní.

A tá krajina! Drahá Mína, to musíš vidieť! Z dlhej a preukrutne nudnej roviny Maďarska sa pomaly začínajú dvíhať Karpaty a týčia sa do neopísateľných výšok! Na niektorých vrcholkoch svietia biele čiapočky snehu. Je to neskutočná krása. Nechápem prečo sme tu ešte neboli.

Krajina je krásne nedotknutá naším rýchlym západným svetom. Ľudia tu pasú ovce, kozy a kravy. Normálne tu stretneš na cestách konské povozy. Ako keby sa svet na chvíľu zastavil a zameral sa na to, na čom skutočne záleží – na pôžitok z každej jednej prežitej minúty.

Mína, na tento kraj je jedna návšteva príliš málo. Musím Ťa sem zobrať. Ver mi, nebudeš ľutovať. Je tu množstvo panstiev, zámkov a hradov, ktoré stoja za to. Väčšinu osídiel v Karpatoch založili Nemci. Preto nie je najmenší problém sa tu dohovoriť.

Včera som tu stretla jedného veľmi zaujímavého človeka. Volá sa Vlad III. Ţepeş a všetci ho prezývajú Drakula. A vieš čo je na tom najlepšie? On je gróf! Sľúbil, že ma zoberie na jeho hrady (chápeš? Má hrady! Množné číslo!) a poukazuje mi okolie.

Mína ani si nevieš predstaviť aká som šťastná. Možno je to ono. Možno je ten správny. Ach Mína… Nechcem predbiehať udalosti, ale nesmierne sa teším na Tvoj ďalší list a na všetko, čo sa odohrá medzitým.

Nečakala by som to, ale Mína, asi som sa zamilovala. Do Drakulu!

Tvoja najdrahšia

Život je príliš krátky na to, aby sme prišli o fantáziu

14.06.2016

Bez kráľovstiev, bez začiatkov, bez koncov, bez siedmich hôr, piesok sa neleje a voda sa nesype. Šijeme si príbehy horúcou ihlou. Píšeme ich vypísaným perom. Na riadky, ktorým vybledli linajky.

Ja som predsa dospelá, DOFRASA!

14.01.2015

Sedím za svojím starým písacím stolom vo svojej starej izbe. Z poličky sa na mňa spoza šlabikára usmieva moja mladšia štrbavá kópia, steny zdobia pohľadnice z parížskeho výletu, na skrini je prilepený Pikachu, posteľ je plná plyšákov.

Chýbaš mi

23.06.2014

Chýbáš mi… iba tak trošičku ako cukor v sladkom čaji ako vrchnák na prázdnej fľaši ako piesok na pláži

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

Ivuš

Môj blogík, moje dieťatko, ktorému chcem dať rúčky, nôžky, prvé úsmevy a prvé slová nech môže veselo utekať po internetove. Naučím ho chodiť, ale naučím ho aj padať, pretože bez pádov a pár slzičiek by to nebolo ono.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 34445x
Priemerná čítanosť článkov: 2153x

Autor blogu

Odkazy