Založ si blog

Život je príliš krátky na to, aby sme prišli o fantáziu

Bez kráľovstiev, bez začiatkov, bez koncov, bez siedmich hôr, piesok sa neleje a voda sa nesype. Šijeme si príbehy horúcou ihlou. Píšeme ich vypísaným perom. Na riadky, ktorým vybledli linajky.

Príbehy stratili svoju cenu. To, čo je na papieri, už nie je večné. Papier znesie všetko, ako sa dnes hovorí. Kam sa ale podeli všetky dobré konce, svadby a kráľovstvá do daru?

Zamenili sme rozprávkové príbehy za skutočný svet. Za svet bez fantázie. Za svet, kde sa počítajú €, $, % a úroky. Ale čo je to za svet, kde trojhlavých drakov niet? Čo je to za svet, kde švárna deva nestretne svojho princa?

Žili šťastne až kým sa nerozišli. Pretože nie je čas, strácať čas. Všetci sa náhlime rýchlo dopredu, aby nás nikto nepredbehol. Utekáme, skáčeme si po hlavách, nepozeráme sa za seba, nevidíme tú spúšť. Bežíme, lebo aj ostatní bežia.

To, že na konci dúhy ukrýva leprechaun svoj kotlík so zlatom nikoho nenapadne. V oblakoch sa skrývajú huňaté ovečky a iné tvory? Treba si zobrať dáždnik, bude pršať.

Zničili sme príbehy. Vymenili sme ich za plytké story. Dám kráľovstvo za príbeh, ktorý vráti fantáziu naspäť!

Ja som predsa dospelá, DOFRASA!

14.01.2015

Sedím za svojím starým písacím stolom vo svojej starej izbe. Z poličky sa na mňa spoza šlabikára usmieva moja mladšia štrbavá kópia, steny zdobia pohľadnice z parížskeho výletu, na skrini je prilepený Pikachu, posteľ je plná plyšákov.

A dobrý deň pán Drakula, nečakala som, že vás tu stretnem

15.10.2014

Moja drahá Mína, píšem Ti z ďalekých končín Transylvánie. Príroda je tu doslova úchvatná, ľudia sú srdeční. Nie je sa tu čoho báť. Všetky tie obavy Tvojho nastávajúceho nemusíš brať vážne. Rumunsko je síce trochu divoká krajina, ale prirovnala by som ju k neupravenému záhonu. Predsa len je tu veľa krásneho a oku lahodiaceho. Tunajší ľudia sú milí [...]

Chýbaš mi

23.06.2014

Chýbáš mi… iba tak trošičku ako cukor v sladkom čaji ako vrchnák na prázdnej fľaši ako piesok na pláži

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Ivuš

Môj blogík, moje dieťatko, ktorému chcem dať rúčky, nôžky, prvé úsmevy a prvé slová nech môže veselo utekať po internetove. Naučím ho chodiť, ale naučím ho aj padať, pretože bez pádov a pár slzičiek by to nebolo ono.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 34474x
Priemerná čítanosť článkov: 2155x

Autor blogu

Odkazy