Založ si blog

Starosti hodené za hlavou

Bzukot včiel. Čvirikanie vrabcov. Výstražné kikiríkanie kohúta. Štekot psov. Hukot detí. Tá pohoda, ktorú so sebou priniesli prvé teplé slnečné lúče je nebezpečne návyková. Hravý džavot života všade na okolo sa dostáva ľahko pod kožu a núti aj zarytého pesimistu sa pousmiať.

Smiechy cez slzy a plač. Naháňačky a rozbité kolená patria nerozlučne k sebe. Pri výkrikoch „čik čik domček!“ zaplesá moje srdce. Akoby som sa z uponáhľaného sveta veľkomesta dostala strojom času naspäť do detských čias. Hra, zábava, kamaráti dookola každý deň.

Bezstarostný svet na dedine. Bicykle a súťaže kto bude prvý na konci ulice. Vrčanie pluhu a sadenie zemiakov. Zvučný hlas motorovej píly kdesi z druhého konca dediny. Pokrikovanie na dunča, aby bol už konečne ticho. Nekonečné debaty v altánkoch pri poobedňajšej kávičke. Život akoby sa spomalil a zameral sa na to, čo je vážne dôležité – pohoda a no stress.

A tak si vychutnávam posledné dúšky kávy a pripravujem sa na návrat do reálneho života. Medzi termíny a schôdzky, meetingy a porady, cvičenia a prednášky, testy a skúšky, večne mrzuté tváre v metre a mestský život. Život je to, čo sa stane, keď ste zaneprázdnení vymýšľaním iných plánov.

Život je príliš krátky na to, aby sme prišli o fantáziu

14.06.2016

Bez kráľovstiev, bez začiatkov, bez koncov, bez siedmich hôr, piesok sa neleje a voda sa nesype. Šijeme si príbehy horúcou ihlou. Píšeme ich vypísaným perom. Na riadky, ktorým vybledli linajky.

Ja som predsa dospelá, DOFRASA!

14.01.2015

Sedím za svojím starým písacím stolom vo svojej starej izbe. Z poličky sa na mňa spoza šlabikára usmieva moja mladšia štrbavá kópia, steny zdobia pohľadnice z parížskeho výletu, na skrini je prilepený Pikachu, posteľ je plná plyšákov.

A dobrý deň pán Drakula, nečakala som, že vás tu stretnem

15.10.2014

Moja drahá Mína, píšem Ti z ďalekých končín Transylvánie. Príroda je tu doslova úchvatná, ľudia sú srdeční. Nie je sa tu čoho báť. Všetky tie obavy Tvojho nastávajúceho nemusíš brať vážne. Rumunsko je síce trochu divoká krajina, ale prirovnala by som ju k neupravenému záhonu. Predsa len je tu veľa krásneho a oku lahodiaceho. Tunajší ľudia sú milí [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Ivuš

Môj blogík, moje dieťatko, ktorému chcem dať rúčky, nôžky, prvé úsmevy a prvé slová nech môže veselo utekať po internetove. Naučím ho chodiť, ale naučím ho aj padať, pretože bez pádov a pár slzičiek by to nebolo ono.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 34409x
Priemerná čítanosť článkov: 2151x

Autor blogu

Odkazy